onsdag 16 februari 2011

Underkläder



Jag är och har aldrig varit tjejen som lägger ner en mindre förmögenhet på underkläder.
Jag kanske borde göra det men jag är supertrist och premierar bekvämlighet har jag kommit på, när jag väl har ett snyggt och bekvämt underklädesplagg så älskar jag det. Därför borde det vara något jag lägger pengar på, tänker jag. Jag älskar ju vackra bikinis, det är ju min absoluta klädfetisch. Det känns ju dessutom besläktat.
Mina singelväninnor har underklädes-set av allt sju dagar i veckan, ny behå med matchande trosa i någon sensuell spets. Jag vill också vara sån men jag orkar liksom inte. Jag gör typ ett till två jätteinköp av Calvin Klein trosor per år och vartannat år köper jag en svindyr BH från La Perla. Thats it.

Nyligen gjorde jag en garderobsinventering och insåg att den här BH:n använder jag så gott som dagligen och den är så noppig så jag skäms, säkert över tre år gammal. Såg att märket hette Change, jag tog dom på orden och hittade en site. Det visade sig att dom är superbilliga och jättebra. Slog på stort och köpte fyra stycken i ett bräde. Nu åker denna gamla vapendragare ut.

Calle är inte heller jätteintresserad av sexiga underkläder så när jag sa att jag såg det som ett tillkortakommande hos mig, förra året i N.Y. att jag är så ointresserad av att vara vacker under, så förstod han absolut ingenting.
Jag frågade honom därpå vad han tyckte var snyggt och han stelnade som en pinne. Vi åkte till Barney's underklädesavdelning för kvinnor och jag bad honom välja ut två stycken av de snyggaste trosorna i hela butiken enligt honom till mig. Han irrade runt i tjugo minuter och kom tillbaka med två par rosa, sladdriga i bomull. Allt annat än sensuellt och sexigt men ytterst bekvämt.

Jag blev så glad.

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Skrev en kommentar haromdan till dig, men tror att nat blev fel sa vet inte om den kom med.
    Tankte egentligen bara gratulera till graviditeten - det ar sa roligt att du nu kanner att du kan gladja dig!
    Jag ar ocksa gravid (30 mars ar beraknat datum) - andra barnet. Har haft ett par missfall tidigare sa har varit valdigt nervos, men kanner mig ocksa mer att jag kan och vagar njuta nu.
    Ha ett underbart brollop! Grattis!
    Carin

    SvaraRadera
  2. Vad bra att Calle hade samma tanke om underkläder som du - att de ska vara sköna!=)

    Vill bara önska er lycka till på bröllopet (och skriver nu två dagar innan så att du kanske hinner läsa det INNAN bröllopet och inte efter!)! Jag hoppas att ni får en underbar dag med mycket glädjetårar, skratt och KÄRLEK!

    SvaraRadera
  3. Har också en hopplös blandning av fina, fula, lyxiga, dyra och trasiga. Oftast orkar man inte tänka på det och då älskar man sin man som inte förstår sig på det, utan tycker man är fin som man är. Kram på dig och blogga inte mer nu. Ha ett underbart bröllop!

    SvaraRadera
  4. Jag är precis likadan - äger inte en enda raffig bh eller ens ett par små sexiga trosor att strutta omkring i framför ögonen på min kille. Jag shoppar bekvämt och är glad att min kille, liksom Calle, verkar tycka att de där minitrosorna som mest bara är obehagliga, är rätt onödiga.

    Nu har du ju just köpt nytt på bh-fronten men för senare shopping kan jag tipsa om märket 'Freya' som finns på bland annat Details i Stockholm. Jag känner inte ens att bh:n är på och trots det ger den ett snyggt och lite lagomt lyft. Halleluja!

    Lycka till i morgon förresten! Hoppas att dagen blir precis enligt plan och så fantastisk som ni önskar er den!

    SvaraRadera
  5. Anitha du underbara människa. Ni inspirerar mig som fan och jag fick för kanske ett år sen (då du skrev ett svar på en tjejs insändarbrev) en väldigt stark kompletterande känsla av hur jag vill att mitt framtida förhållande ska se ut. Någon månad efter fick jag det. Önskar er ett sånt sjuhelvetes roligt bröllop!!! Sluta aldrig blogga. Ålrighty?
    //A

    SvaraRadera
  6. Är likadan, vill gärna ha snygga underkläder men när jag hittat nåt jag trivs med går jag i samma bh typ jämt... :P du heter förresten redan anitha Schulman på min rss. Ha en bra dag imorgon!

    SvaraRadera
  7. haha, min kille är precis likadan! Skönt, för jag kommer heller aldrig bli en spets-tjej.

    SvaraRadera