måndag 14 februari 2011

FYRA DAGAR KVAR!!



God förmiddag kära läsare. Idag är det fyra dagar kvar till bröllopet. Det känns helt overkligt. Idag är det sista brudklänningsprovet. Den är klar på torsdag.
Sen är det stormöte med alla nyckelinblandade, efter det så kommer jag inte göra något mer åt själva planeringen. Allt är dubbelkollat 40 000 miljarder gånger så om något går fel så är det saker som händer av otur eller slump. Har drömt mardrömmar om hur Calle glömt ringen hemma och sådana vitala saker. Men jag är trygg med att det här blir förträffligt.

Nu till en helt annan sak, kan ni vuxenskämmas? Ni vet skämmas på ett sätt som när man var tonåring fast åt annan vuxen i sin närhet. Lite som ett "skämskudde-moment" fast live. Det är ju ett ytterst genant beteende att gå runt och skämmas för andra men ibland händer det. Min producent är en sån, som man kan vuxenskämmas över. Hon är sjukt grov i munnen och har bisarr humor, jag älskar henne förvisso men hon kan verkligen få mig att rodna.
Calle kan nog vuxenskämmas över mig, mot sin vilja förvisso, för han är bättre uppfostrad än så. Han tycker jag kan vara "hopplös" som han uttrycker det.

Tydligen så blir jag ganska dryg mot personal i butiker ifall något jag söker inte finns fast de kanske skyltar med det etc. Då kan han vuxenskämmas över mig. Måste snabbt lämna butiken för en rökpaus eller liknande.
Själv har jag inte ens märkt att jag är det. Dålig självinsikt må hända.

Vad får er att vuxenskämmas?

20 kommentarer:

  1. ansiktsfoto - blablabla - fråga

    sluta med det!

    för övrigt så skäms man bara över sig själv

    SvaraRadera
  2. Min pojkvän skäms över mig ibland.. Jag har ett ganska hett temprament vilket har gjort att jag har tjafsat med främmande personer på gatan..

    Bla i kön till bankomaten, en gubbe gick före mig i kön och då sa ja till, jag hade en cykel med mig och han ansåg att ja inte hade rätt att stå i kö om ja hade den med mej. Slutade med att ja skällde ut gubben å alla runt omkring stod å glodde på mig..

    En annan gång gjorde en hund ett utfall mot mej och morrade vilket gjorde att jag blev skitarg och sa att hunden borde avlivas om den betedde sig så mot människor och att ägaren borde ha bättre koll på hunden. Då sa hon "men han va ju inte ens i närheten av dej" vilket gjorde att jag började kalla henne för lite otrevliga saker..

    Senast igår så tutade en bil på mig när jag gick över gatan för jag har skadat foten å kan inte gå så fort. Pekade finger och han stanna och skrek åt mej så jag tog upp en snökocka och kastade den på bilen..

    SvaraRadera
  3. Jag kan nog skämmas när andra är otrevliga utan anledning! Det brukar hända... Eller när folk är sådär korkade och fäller kommentarer som får en att tänka "Oh no she did'nt?!?!?!"

    SvaraRadera
  4. Till Anonym 1, sluta läs min blogg. Ingen tvingar dig. Bättre att du ändrar beteende än jag. Det är ju trots allt MIN blogg.

    SvaraRadera
  5. Håller med Anitha om svaret till Anonym 1. Att gå in och kritisera (dessutom anonymt) hur någon har lagt upp sin egen blogg är direkt idiotiskt. Finns massa av oss andra som älskar Anithas blogg, du får väl följa en annan blogg om upplägget på denna inte passar.

    För övrigt vuxenskäms jag lite över min kille ibland. Han är dansk och när han dricker kan han därför bli lite mer... eh "burdus" än andras pojkvänner. Inte på ett aggressivt sätt eller så, utan mer att han förlorar all form av taktkänsla. Ju mer han snackar och ska dansa, desto mer skäms jag.

    Lycka till med förberedelserna inför bröllopet!

    SvaraRadera
  6. Jag kan tänka mig att min pojkvän vuxenskäms över mig då och då.
    När vi satt på tåget här om dagen sa han att han tyckte att benvärmare var snyggt(!?), varpå jag brast ut i skratt. Självklart mobbade jag honom för detta och då kände jag att han skämdes för mig med tanke på alla andra som satt på tåget.

    Han förklarade senare att han skämdes för sig själv.
    När han senare tänkte efter insåg han att det var det fulaste som fanns. Måste tillägga här att han är otroligt snygg och väldigt modemedveten. Jag tror att det hade att göra med att han var tillsammans med en dansare förut...

    /S

    SvaraRadera
  7. Jag vuxenskäms när min kille diskuterar hur viktigt det är att kläder ska vara av kvalitet(Dvs bara märkeskläder).

    Men är ganska säker på att han vuxenskäms när jag, precis som du, ska leka alfahona inne på OnOff när deras personal tror att dem kan "lura" mig.

    SvaraRadera
  8. Jag vuxenskäms när jag läser Agneta Sjödins och Peters "kärlekshyllningar" till varandra på facebook.

    SvaraRadera
  9. Anonym här ovan:
    Det där var bland det elakaste och vidrigaste jag har läst. Du borde skämmas.

    SvaraRadera
  10. du med romanen till inlägg, du verkar inte vara särskilt mogen själv?
    och du läser ju ändå anithas blogg så något intressant måste du ju se i henne. du kanske är olyckligt kär.

    och ja håll dig till flashback om det är sånt där du vill skriva eftersom det där finns massa tonårsgrabbar som älskar att diskutera skit och påstå sig vara källor, något som verkar passa dig!

    SvaraRadera
  11. men herregud vilka människor det finns! HON ÄR EN VERKLIG MÄNNISKA! dessutom gravid! MAN ÄR SNÄLL MOT GRAVIDA! Dra din skit på flashback ist för här;)
    Gillar dig Anitha!:) men tyckte faktiskt att det va lite gulligt av Agneta och hennes kille. Att dom vågar!:) kram Louise ( louise,sjodin@falufri.se då jag väljer att stå för det jag säger:)

    SvaraRadera
  12. Herregud vilken bitter anonym som skrivit. Jag älskar Anithas blogg och skiter fullständigt i din patetiska roman. Du verkar mest vara avundsjuk. Jag unnar i allfall Anitha all lycka som finns, baby, man, det hela! Dessutom tror jag inte en sekund på att kärleken mellan Anitha och Calle inte skulle vara äkta! Vackrare par får man leta efter!

    SvaraRadera
  13. Tror att det är första gången jag kommenterar en blogg. När någon skriver så genuint elakt som "anonym" gör här ovan får han/ hon bara inte stå emotsagd. Tänker att det är så tragiskt och sorgligt att bli så bitter över något som ev inträffat på ens jobb för länge sedan. Varför inte prata med din tidigare kollega istället för att skriva så här på hennes blogg? Det är faktiskt inte snällt.

    Anitha, jag har inte läst din blogg så länge, fast det jag har läst fyller mig med värme och jag blir glad. Tack.

    //Lena

    SvaraRadera
  14. Ja herregud vilken bitter människa du anonyma person verkar vara. Jävligt fegt att skriva om din fd kollega på dethär sättet. Skäms.
    Jag tycker också att du verkar vara en fin person Anita, följer din blogg dagligen. Hoppas inte du tar åt dig av bitterheten. Sjukt omoget och fegt. Tack för en jättebra blogg, jag uppskattar verkligen att du delar med dig av dina tankar varje dag!

    SvaraRadera
  15. Jag brukar inte kommentera vare sig din eller andras bloggar så ofta, men nu kunde jag (som flera andra) inte riktigt låta bli.
    Vad man än tycker om en människa, så kan jag inte förstå hur man kan vara så genuint elak mot den personen eller varför man skriver sådana grejer som folk skrivit här bland dina kommentarer. Dessutom anonymt. Sen kan ju inte jag, som inte känner dig, säga att det inte är sant (även om jag kanske inte tror det är sant), för det vet ju inte jag. Jag känner ju inte dig, jag läser bara din blogg...

    Ibland blir jag bara så ledsen på hela mänskligheten. Det finns så mycket hat, så mycket själviskhet, så mycket okänsliga människor. Och en massa idioter. Hur kan man ens ta sig tid och energi att i varenda ett av dina inlägg säga till dig att du ska sluta skriva på det sättet du gör? Prova att sluta läsa bloggen istället kanske...? Man kan göra så också. Helt galen värld vi lever i... Att folk bara orkar!

    Om det kommer en dag då jag tycker den här bloggen är tjatig, så kommer jag ta bort den från mina bloggar jag följer och sen inte komma in här och läsa mer. Det känns som den enklaste vägen...

    Lycka till med bröllopet!

    SvaraRadera
  16. ANGÅENDE ANONYMS KOMMENTAR KL.19:10:

    Jag har läst många bloggar under de senaste två åren, och fått se näthatets fula sidor en hel del gånger. Men just denna kommentar... just denna. Den berörde mig värst hittills! Anonym måste vara en fruktansvärd person.

    Vad har Anitha gjort? Låt mig hänga med i ditt spel och tro att du talar sanning. Det du säger är att Anitha inte passade på mtg, att hon inte levererade det ni ville ha. Du säger även att Anitha legat med en del män i sitt liv, och att Anitha drömt om att jobba med tv, som modell och att bli kändis.

    NEWS FLASH! Den storyn som du drar om Anitha låter ju hur jävla mänsklig som helst. Alla hittar inte sin talang och det perfekta jobbet direkt. I den svenska kulturen är det fullkomligt normalt att dejta många män innan man hittar den rätta och gifter dig. Dessutom delar nog Anitha drömmen om livet i mediabranschen med många.

    Innehållet i din story är inte på något sätt upprörande. Det som berörde mig var dina tydliga intentioner med kommentaren. Du vill ju på fullaste allvar skänka sorg till någon som träder in i en fantastisk tid i livet. Anitha ska gifta sig och snart föda barn. Vad är du för sort av människa som vill befläcka hennes lycka?

    TILL ANITHA: Jag skänker mina varmaste sympatier, och hoppas innerligt att anonym misslyckas med sin intention att göra dig det minsta ledsen.

    SvaraRadera
  17. Till Anonym 19:10

    Vad har du själv för befattningen då tro? Du är då inte bra på att skriva....

    Jag tror säkert Anitha hur det än är, är 1000 gånger trevligare att umgås med än du din bittra stalker.

    SvaraRadera
  18. Skit i hemsk-kommentaren, den e bara hemsk och människoan kan inte ha mycket att göra.
    För det andra vuxensmäms jag när min kille prutar och envisas med att småprata med allt o alla i affärer, hlst äldre damer... 1:a gången charmigt, efter 5 år blir det lite jobbigt. MEN JAG ÄLSKAR HONOM, TROTS ATT JAG VUXENSKÄMS...

    SvaraRadera
  19. Herregud vilken fullständigt VIDRIG kommentar (anonym). Du måste vara en fruktansvärt olycklig människa om du känner ett så stort behov av att trycka ner någon så. Jag säger som andra redan gjort- SKÄMS!!
    Anitha jag är så glad för din och Calles skull och tycker ni är otroligt fina ihop. Hoppas ni får ett dunderbröllop på fredag : )

    SvaraRadera
  20. Men alltså vilken sida har du vaknat på egentligen?! Fy vilken otrevlig människa du verkar vara som inte kan hantera andra människors lycka. Om du vill vara anonym och otrevlig så kan du ju vara det på flashback. Om du tycker att du skulle vilja bli bemött på det sättet själv så kanske du har rätten att smutskasta en annan person på det sättet, man ska ju behandla andra som man vill bli behandlad själv som bekant. Om du inte vill bli smutskastad och näthatad så kanske du ska sluta med sådana dumheter själv.

    SvaraRadera