onsdag 2 februari 2011

Exposed insides

Det är få vardagssaker är big no no's i relationer. Det mesta så länge det görs med respekt eller under oturens omständigheter, är okej.
Det är ytterst få saker som generar en partner efter lång tid, självklart skulle en porrsurf, en onanisession mm. vara en framkallande skamfaktor om det skulle påkommas. Men fortfarande inte så farligt. Till och med en påkomsten av ett näspet, äcklig tops, flytningar, bromsränder eller prutt vara okej. Det mesta kan man skratta bort.

Men det finns en grej som är brutalt jobbig.
Att glömma att spola på toa efter nummer två.
Till och med efter 20 månader som par är det det värsta som skulle kunna hända och nyligen så hände det.

Jag kom hem från jobbet, gravidkissenödig och slet upp toalocket och där låg den, Calles morgontoalett.
Jag skrek till i blotta förskräckelsen.
Han undrade ju självklart vad som pågick, om jag inte hade reagerat i affekt så hade jag ju mörkat, spolat och låtsats om som ingenting för att finkänsligt inte genera honom. Men i det här fallet var det ju oundvikligt och det var ju bara att säga som det var.

Han visste inte vart han skulle ta vägen. Flackade med blicken, högröd i ansiktet, kraftfullt argumenterande och senare skamset bekännande.
Hela kvällen imploderade han i små ångestattacker över vad som hade hänt. Jag försökte skratta bort det för att göra det lättare för honom men det vred bara om kniven och skrattet fastnade lite i halsen, jag var ju fortfarande lite lätt traumatiserad. Man vill verkligen inte se hur ens partner ser ut på insidan så är det bara.

17 kommentarer:

  1. Precis samma sak hände hos oss för ett tag sedan. Vi har en god relation och mycket öppna med tankar,pruttar osv.

    Men en kväll hade en "floater" stannat kvar. Tjejen kommer ut, högröd och bara pekar mot toaletten. "Det är något du måste ta hand om"

    Nu var det ingen stor grej men vi har inte pratat om detta sen men jag tror vi var lika förvånade över våra reaktioner.

    SvaraRadera
  2. Jag skrattade högt för mig själv när jag läste detta. Det värsta är att jag varit i Calles sits. Skämsfaktorn var nästan ohanterligt stor.

    Jag har aldrig någonsin önskat att jag vore en struts så mycket som jag gjorde den gången. Ville så gärna borra ner huvudet i något.

    SvaraRadera
  3. Min kille lyckades få till en floater i starten av vår relation. När vi bara dejtat en månad eller så. Vi skulle äta middag och jag ska kissa före, går in och där ligger den!

    Hade det inte varit för att jag var störtförälskad hade det varit slutet på vår dejting kan jag bara säga! (Och faktumet att jag ville dejta honom även efter incidenten visar ju bara att han verkligen är den rätta).

    Den gången låtsades jag som om det regnade. Men jag har nu (ett par år senare) berättat det för honom och oj vad han skäms i efterhand!!

    SvaraRadera
  4. Om ni kommer vara med om en "vanlig" förlossning så finns chansen att även han kommer se din insida så då blir ni kvitt :)

    SvaraRadera
  5. Fniss...tänker som så - men denna info kanke känns lite väl "too much"....men jag har skitit på mig vid båda mina förlossningar =) Den ena gången fick maken torka :-D Så se det som att det snart kan vara 1-1!

    SvaraRadera
  6. Hahaha, obehagligt! Näthinneklistrande! Fy!

    SvaraRadera
  7. Efter 4 år som sambos så är ställningen 1-1.
    Inte så farligt som jag trodde det skulle vara, kanske säger mer om oss än om situationen som sådan... :)

    SvaraRadera
  8. Ja, detta har hänt oss också. En gång hittade jag även min svärfars left overs i toaletten hemma hos dem och på något sätt så kändes det ännu mer pinsamt och chockartat. Gick tillbaka in till söndagsmiddagen och kunde knappt titta på honom mer den dagen.

    SvaraRadera
  9. Det har varit big no no hemma hos oss också TILLS vi flyttade in i vår nuvarande lägenhet. Toaletten spolar inte. Eller det gör den, men den lur-spolar. Poopet försvinner för att sedan flyta upp några minuter senare.

    Ja, jag har haft väldigt nära kontakt med vaktmästaren men han verkar inte se det som något större problem. Blä.

    SvaraRadera
  10. Och du är så vänlig och spär på skämset genom att blogga om denna händelse. Stackars Calle.

    SvaraRadera
  11. Haha, exakt det här hände mig i veckan. Det var så fruktansvärt. Chocken när man öppnat locket. Jag rusade in till mannen och frågade vad i hela världen som drabbat honom eftersom han glömt att spola. Först tänkte jag att det kanske handlade om någon slags provokation eller något slags "skämt", men så var det inte. Han mådde mycket dåligt över händelsen, precis som Calle.

    SvaraRadera
  12. men vad underbart att folk känner precis som jag! Jag har bara haft ett långt förhållande och den mannen skämdes inte för nånting, han tyckte bara jag var pryd när jag ville att man gärna kunde stänga om sig på toa tex. Efter honom har jag tänkt att jag nog inte passar i ett förhållande eftersom jag INTE STÅR UT med tanken att behöva beskåda och öht tänka på min partners toalettbesök eller dess resultat. Finns kanske hopp även för mig då!

    SvaraRadera
  13. Detta hände mig med en expojkvän. Under sexet. Jag lackerade hela magen på stackaren medan jag låg på rygg med benen på hans axlar. Önskade livet ur mig själv där och då.
    Jag hade av misstag fått i mig laxeringsmedel tidigare den kvällen och druckit vin. Därav det "missödet".

    SvaraRadera
  14. Oj Lisa... Det där var verkligen galet jag skrattar och är generad samtidigt..Oj jag vet inte hur jag skulle kunna gå vidare efter något sådant.

    Alltså det här med toaletten är ju tråkigt liksom men det händer ju och det är ju det den är till för så där känner jag mig ganska cool... Men hu och det där med förlossningen lät också jobbigt. Hoppas du Antiha slipper det!

    SvaraRadera
  15. Äh vad ni är sjåpiga! Det är väl bara att spola efter personen i fråga och sen är det väl inget mer med det. Att springa efter och påpeka detta för er partner är ju bara elakt eftersom det blir genant och jobbigt. Det är ju inte så att folk inte spolar med flit.

    SvaraRadera
  16. verkligen, håller med anonym. herre gud, det är alltså helt avnligt bajs, nånting som efter typ högstadieåldern borde ha neutraliserats som ämne. nej, man behöver inte prata om det eller fisa inför varandra men spela roll om man glömt spola nån gång, det är väl bara att spola och gå vidare.
    hur hanterar ni magsjuka, barn, utedass mm?

    SvaraRadera
  17. Förstar inte heller hysterin. Sant händer, man spolar och gar vidare med livet. Inte det roligaste man kan vara med om men det är inget som lämnar spar för livet..

    SvaraRadera