tisdag 22 februari 2011

Bröllopsrapport del 2





Dagen innan bröllopet åkte jag och Rami runt och hämtade upp alla prylar till lokalen och kyrkan. Samt den sista alkoholbeställningen från Systembolaget. Rami började smycka lokalen och klockan fem på eftermiddagen checkade jag in på Nobis.
Sen trillade tärna efter tärna in. Vid åttatiden på kvällen åt vi middag på Caina, jag åt min favoriträtt där, en kalvravioli med störrom.
Sen satte vi oss i suiten och babblade och bubblade lite till innan det var dags för Amanda att tvinga mig i säng.

Jag vaknade såklart vid fem, chackigt pigg men låg kvar i sängen till halv åtta. Sen gick tog jag en jättelång dusch och åt en supergod frukost på hotellet. Efter det så gick jag och fixade nagnar och hår på Bangs, det gjorde tärnorna också. Sen kom Oliver från Mikas, och mejkade oss. Då hade jag dessutom hunnit förbi lokalen och kollat in förberedelserna som den lilla kontrollant jag är.




Nu hade klockan hunnit bli tre så det var dags att börja byta om taxin skulle ju komma om en timme. Kvart i fyra satt vi i Nobis reception klara för avfärd. Vi unnade oss en liten champagneskål. Fyra hoppade in i taxin men då fick vi en Q från Bestman-Loffen att 16.40 var det dags för vår entré.





Så då tog vi ett champagne pitstopp till på hotell Hasselbacken som vi skrattade över att vi hamnade där några minuter innan vigseln. Men den där sista urladdningen gjorde oss gott inför det som komma skulle. Tärnorna var ju minst sagt lika nervösa som jag vid det här tillfället.
Men vi hade vädermakterna med oss och det fullständigt gnistrade om hela Seglora när taxin rullade fram till kyrkan och stora puderkristaller yrde i luften som bommulstussar. Det såg nästan arrangerat ut. Sen gick vi in.
Sven, Calles äldsta bror Nickes son kom och mötte oss, han och Charlie skulle varit brudnäbbar men Charile var sjuk, tyvärr.
Tärnorna gick före mig på led och jag gick arm i arm med Rami, strax innan altaret tog Calle emot mig.

4 kommentarer:

  1. Oh villken härlig vacker cape den sitter så fint på dig och du passar så bra i den.E.

    SvaraRadera
  2. Hej underbara Anitha! Jag ÄLSKAR din blogg! Jag är ganska ny så jag hängde dessvärre inte med när du nämnde Rami.. Vem är det?
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Varför leddes du inte av din pappa?

    SvaraRadera
  4. Tyckte det var tjusigare att gå in med mina tärnor. Pappa har redan tagit mig till altaret en gång men aldrig tärnorna. Jag är vuxen nu och behöver inte bli överlämnad av min far.

    SvaraRadera