måndag 21 februari 2011

Flattycke?


Förför jag er flator (ser ni min förföriska blick)?!

Amanda
påstår att hon är för ladylike för flator, inte vet jag.
Min kollega Linda är flata och säger att jag har flattycke. Att flator kan gå igång på mig. Jag är sjukt smickrad om det är så. Kan inte tänka mig en bättre komplimang. Är det så?

Apropå flator och bögar.
Dessa underbara människor som gör livet lite underbarare att leva.
Jag blir så bestört när jag hör om mobbig och folk som inte vågar komma ut ur garderoben på grund av samhällets normer. Kollade på QX-galanTV4play och skrattade förvisso jättemycket men grät också en skvätt.
Det är så förkastligt och gör mig så oerhört upprörd, jag förstår inte att vi än idag bryr oss om vem man ligger med eller bedöms efter vilken hudfärg man har.
Det känns oerhört barockt och inskränkt.

Ibland är det lite lätt att bli hemmablind i Stockholm där just de sakerna i den värld jag lever aldrig någonsin varit en issue. Man bemöts som individ.
En av mina allra bästa vänner Rami, var även min tärna och jag vill inget hellre än att Penny ska hänga men honom och hans pojkvän så mycket hon och dom bara vill och kan.
Jag kan inte tänka mig något annat. För mig är det en sådan otrolig självklarhet. Allt annat vore konstigt.

13 kommentarer:

  1. Bra skrivet Anitha!

    SvaraRadera
  2. Fan va vacker du är! och klok!

    SvaraRadera
  3. Personligen tycker jag det känns inskränkt att du klumpar ihop alla flator i en grupp. Det är ju som att alla heterosexuella skulle ha samma smak? Heterotycke?

    SvaraRadera
  4. Jag tror att det är lite utav en generationsgrej också. Våra föräldrar fattar inte och säger därför till sina barn att det är "konstigt" och inte accepterat. Vi som ser, hör och vet om hur det fungerar nu för tiden bryr oss inte så mycket och förhoppningsvis kommer det inte vara någon issue alls för våra barn.

    SvaraRadera
  5. Ha ha, du är absolut en flatas dröm! Grattis till
    Det. Jag var en av de Flator som kommenterade din svägerskas inlägg och sa just att hon inte hade flattycke, men du anitha, wow, du har DET! Det är något med din utrstrålning, din stil, din självklara kaxighet i all sin enkelhet som gör att man som flata dras till dig. Därtill är du oemotståndligt vacker. Calle har gjort värsta kapet (o säkert vice versa). Kram

    SvaraRadera
  6. Håller helt med dig! Tur jag bor i stockholm då synen inte alls är lika öppen i övriga Sverige. Hoppas det ändras tills våra barn växer upp.

    SvaraRadera
  7. Men. Är alla homosexuella härliga per definition? Det måste väl finnas inskränkta, tråkiga och hopplösa människor oavsett sexualitet. Och tvärtom hoppas man.

    SvaraRadera
  8. Håller helt med, spelar ingen roll med läggning, ursprung osv, det viktiga är hur man ÄR som individ. Flator är väl ingen speciell grupp vad gäller vilka de tänder på. Precis som hetrotjejer kan ha olika syn på vad som är läcker, sexig kille och inte. Smaken är som baken... och tur är väl det.

    SvaraRadera
  9. underbara Clara har skrivit ett inlägg apropå Amandas inlägg om flatvänner. Det är mycket tänkvärt.

    http://www.underbaraclara.nu/190016/2011/02/21/min-flatvan-och-jag/

    Som reklam för min egen blogg tycker jag att jag skrivit ett tänkvärt inlägg om folk som säger att de är för snälla ;)

    http://kulisserna.blogspot.com/2011/02/jag-ar-for-snall.html

    SvaraRadera
  10. Jag håller helt med, och jag är glad att samhället iaf går åt rätt håll om man säger så... Vi var på ett gaybröllop i somras med min 4-åring och för henne var det världens naturligaste sak att 2 killar gifte sig. Hon var lite bekymrad vem det var som skulle ha klänningen; hur de skulle kunna komma överens om det.

    Och det bästa:
    Vera: Mamma, de är kära.
    Jag: Hur vet du det?
    Vera: För att de inte kan sluta pussa varandra!

    Tänk om fler haft DEN inställningen!

    GRATTIS till ditt fina giftermål!
    KRAM

    SvaraRadera
  11. Vilket kön någon blir kär i har ingen annan med att göra.
    Önskar bara att du kunde vara lika fri i ditt tänkande om ditt hår och inte tvinga det till att vara något som det inte är...

    SvaraRadera
  12. Men jag kanske vill se ut såhär...

    SvaraRadera
  13. Du har en poäng och det låter som att du menar väl, men tänk en extra gång innan du skriver att alla homosexuella är underbara.
    Varför skulle de - som grupp - vara det? Är inte det att frånta dem deras individualitet så vad?

    Likadant har väl homosexuella samma smak i samma utsträckning som heterosexuella har en enhetlig smak, förstår inte poängen där?

    SvaraRadera