onsdag 9 februari 2011

Trollet är temporärt tillbaka



Nej det blev hemmajobb idag med.
Feberfrossa igår kväll men nu mår jag bättre, men är inte helt frisk än, vågar inte riskera någonting med tanke på nästa vecka. 3 liter vatten och en massa sömn. Så ska jag vara på benen i full kraft imorgon.
Igår börja Calle nysa så jag antar att han får en "man cold" i helgen. Trollet är temporärt tillbaka, tvättade håret igår men var för febrig för att orka föna och platta det. Har dessutom upptäckt att Calle är otroligt svag för mig när jag är lockig. Han är alltid väldigt mild och fin i min närhet men kanske lite ännu mer med krulls.

Jag har fortfarande inte fått loss några bilder från min Möhippa så jag får väl berätta lite kort om den istället. Det var en helt fantastisk dag, tänker på den flera gånger om dagen fortfarande.

Så naivt i efterhand att jag inte anade oråd det väl precis det jag skulle gjort, när två vänner vill hitta på saker att göra med mig samma dag, i sådana här tider. Men jag såsade runt i morgonrock och åt praliner.
10 sekunder innan det ringde på dörren slog det mig och jag ställde frågan till Calle "om jag behövde vara orolig". Men mer han jag inte säga innan lägenheten totalt stormades av ett gäng "Anithor", sen kom även grabbarna. Då var det dags för en nakenfotografering att äga rum.
Jag hade inte ens duschat eller borstat tänderna, så oförberedd var jag.

Sen packades en väska och jag fick sätta på mig skidkläder, ögonbindel och en iPod. Skidkläder som en avledande manöver visade det sig, efter det så åkte vi någonstans och gick väldigt långt i blind/dövo. När jag väl "frigjordes från mina bojor" så var vi i Tony Irwings dansstudio och ännu fler "Anithor" stod framför mig. Vi skulle dansa till Proud Mary med Let's Dance, Tobbe. Han måste vara den gulligaste människan någonsin. Så söt på alla sätt.
Alla var helt slut efter danspasset. Så då passade det perfekt att åka till ett SPA, där väntade en massage och jag han till och med gravidsomna till. Efter det var det dags att få på sig kvällens outfit. Burleskt var temat, alla såg ut som riktiga Madamer och var så urtjusiga.
Sen var det en härlig 5-rätters middag hemma hos Rami där det var kock och tre servitriser som tog hand om oss hela kvällen. Rami hade såklart pimpat stället på bästa sätt så det såg ut som en bättre afton på Costes i Paris, helt ljuvligt! Ska bli kul att se hur det blir på bröllopet...
Sen efter härlig skratt och tårfylld middag så bar det av till Hells Kitchen där vi hade ett drinkbord och Rebecca tvingade DJ:n att spela värsta härliga partylistan. Vid två vek jag in hovarna och resten av sällskapet fortsatte till V. Två dagar efter möhippan kunde jag i princip inte gå efter den vilda dansen, men det var det värt!

Tack igen alla underbara vänner för en oförglömlig dag.

2 kommentarer:

  1. DU ÄR MYCKET SNYGGARE, coolare, mer unik, grymare i KRYLLIGT hår! Kom igen nu och hade det kvar!!

    SvaraRadera
  2. Ler du aldrig på kort???

    SvaraRadera