fredag 4 februari 2011

Bekännelser



Godmorgon,

Jag tyckte det var så otroligt underhållande när vissa av er, bekände era "toalettincidenter" på Exposed insides-inlägget. Så jag vill höra mer bekännelser har jag kommit på.

Jag börjar för att bryta isen och lägga ribban.
Jag vill att ni ska berätta om synder som ni begått som ni kanske aldrig berättat för någon om, möjligtvis några få. Jag tror att sånt här är nyttigt för själen att erkänna. Ja, ni får ju självklart vara anonyma.
Det kan alltså vara allt från att runka på jobbet till rena försäkringsbedrägerier. Okej, nu kör vi!

När jag var tonåring drygade jag ut mitt studiebidrag genom att snatta kläder. Jag kom på ett system hur man kunde "tjäna pengar på det". Det här är som sagt inget som rekommenderas till någon för förr eller senare så åker man fast och det är inte kul.
Jag snodde alltså kläder från de större klädkedjorna i "fel" storlek och gick sedan och lämnade tillbaka dem. Jag sa till kassörskan att jag hade fått dom i present eftersom jag inte hade kvitto. Då fick jag ett presentkort på de returnerade plaggen.
Sen gick jag och köpte kläder direkt som "jag inte ville ha". Väntade någon vecka och lät dom i princip ligga orörda i påsen. Sen gick jag tillbaka med dem, till en annan butik i klädkedjan. Nu hade jag ju kvitto så det var bara att "hämta ut kontanter".
Så iskallt, idag kan jag inte fatta att jag vågade.
Det här var riktigt jobbigt för mig att erkänna. Hoppas verkligen att butikssystemen är säkrare idag, det borde dom ju vara det här är ju typ 17-18 år sedan.

NU ÄR DET ER TUR ATT LÄTTA ERA SMUTSIGA HJÄRTAN, SHOOT!

15 kommentarer:

  1. Ok, min värsta, absolut idiotiskt och inget som jag någonsin berättat för någon tidigare. Var 18, hade bil och körkort. Hade träffat en snubbe på krogen som jag hånglat lite med. Bytte nr och åkte hem. Väl hemma ringde han och ville att jag skulle komma till honom. Körde onykter genom hela Sthlm. Parkerade men råkade pajja bilen genom att stöta till en lyktstolpe. Knullade, sov och åkte sen hem. Anmälde sen skadan till försäkringsbolag som att bilen blivit påkörd av smitare och fick bilen lagad för deras pengar. Alltså 2 brott, rattfylla och försäkringsbedrägeri. Skäms så jag svettas när jag skriver detta. Har aldrig hänt igen och jag kan inte tro att jag verkligen gjorde nåt sånt urbotA korkat.

    SvaraRadera
  2. när jag var yngre brukade jag lägga varor UNDER vagnen när jag handlade och "glömde" ta upp dem på bandet. Fool proof, skulle kassörskan upptäcka det var det bara att spela dum och låtsas förvånad: oj, men det glömde jag ju nästan, guuuud så pinsamt! Needless to say har jag vuxit upp nu och detta berättar jag bara för dig!

    SvaraRadera
  3. -Bytt ut rea-prislappen till billigare. Funkar jättebra på t.ex Gina Tricot, de har aldrig någon koll.
    -Fyllt i att jag inte åt skolmaten på gymnasiet för att slippa betala avgiften som endast jag fick betala på skolan (för att jag bodde i en kommun, men gick i skola på en annan) Men självklart åt jag den.

    2 av mina många synder. Kommer nog på fler!

    SvaraRadera
  4. På min första tenta på universitetet var gränsen för godkänt 17 poäng. Jag fick 17. Kollade sedan igenom min tenta och poängen jag fått på varje fråga. Insåg att jag inte alls hade fått 17, utan 16 och skulle egentligen inte ha klarat tentan. Men det sa jag inte till någon, utan seglade vidare till nästa kurs. Jag tycket mest att om examinatorn räknade fel, well då får det vara hans förlust. men jag var ändå rätt nervös att han skulle upptäcka sitt fel

    SvaraRadera
  5. Måste fundera... Inte för att jag inte gjort något jag skäms över utan precis tvärt om- jag har så mycket att välja på så att det känns som om jag har glömt saker av ren självbevarelsedrift.
    Man kan ju klassa allt i olika genrer...
    Brottsligt, snuskigt/slampigt, elakt, själviskt- ja, det finns ju några olika. Jag ska tänka och sen återkommer jag med något riktigt "skämmigt" och brottsligt. kram
    (men jag måste erkänna att din var bra)

    SvaraRadera
  6. Säger till alla att jag har slutat äta godis fast i själva verket äter jag mer godis än vanligt. Vill ju vara duktig som alla andra.

    Är obotoligt kär i mitt ex och vi pratar med varandra nästan varje dag, är övertygad om att han är mannen i mitt liv. Bara det att jag har en fantastisk pojkvän.

    Blir alltid bakis när jag varit ute men klarar aldrig att tala om sanningen om min mamma ringer. Då är jag pigg och tog "bara" en liten drink med tjejerna dagen innan...

    Alltså jag är nog synden själv... Hoppas det går över. Bra blogg!

    SvaraRadera
  7. Jag igen... Raderade precis ett långt inlägg där jag gjorde en bekännelsa. Men nej, jag kan inte skicka kommentaren ut i cyber-space. Usch, jag skäms så mycket över vad jag gjort så det måste nog få följa med mig och en till in i graven.
    Det räcker med att vi vet att vi egentligen inte är så beskedliga som vi ser ut...
    Men jag gjorde ett försök!
    Småsnattat och fuskat har väl alla gjort?

    SvaraRadera
  8. Pinsamt värre... Jag var OTROLIGT blyg förr, men när jag började 7:an så lyckades jag på något sätt vara kompis med "de coola". Det var marknadsdag i staden, och vi samlades för att gå på marknaden ihop. Efter ett tag kände jag att jag behövde gå på toa, och frågade om vi kunde gå hem till en av tjejerna som bodde i närheten. De andra svarade att de skulle bara göra en sak först, som blev två saker, som blev tre saker, ja, du fattar. Efter ett tag märkte jag att de började bli irriterade på mig som frågade om vi inte kunde gå snart, vilket gjorde att jag inte vågade fråga fler gånger. Lång historia kort, det slutade med att jag kissade ned mig. Inte rikigt så man vill börja sin tid på högstadiet. Som tur var är jag inte riktigt lika blyg längre

    SvaraRadera
  9. Att snatta, ljuga och fuska är väl egentligen lite av varje tonårings vardag, eller?

    När jag gick i högstadiet satte jag och en kompis i system att snatta. Vi hade en stor ikea-trunk som vi lät ligga i ett låsbart skåp på stan. Sen fyllde vi den. Minst en gång i veckan skenade vi runt bland butikerna och snodde allt vi ville ha, låste upp skåpet och fyllde på trunken, låste igen och skenade vidare. Vi hade till och med en larmborttagare på slutet. För då hade larmen gjort entré i butiksvärlden. Inte för att det stoppade oss om det var larm på som vi inte fick bort heller. Vi tog sats inne i butiken och kubbade mot utgången, samtidigt som det pep som satan i larmbågarna. Ingen jävel hann nånsin ifatt oss. Ofta snodde vi på beställning från våra kompisar också.
    Till mina föräldrar sa jag alltid att jag lånat kläder/smycken/väskor/whatever av den tjejen jag snattat med.

    Fuskade på prov gjorde jag ständigt, men värst var nog när jag skulle tenta om hela a-kursen i matte under gymnasiet. Jag misslyckades katastrofalt, men på mitt betyg står det att jag har G i ämnet. Aldrig att jag skulle erkänna det för någon med behörighet att ändra, haha. Det gjorde det förvisso inte lättare att reda ut b-matten när man inte klarat den tidigare..


    Men det värsta, haha, det här har jag inte berättat för många.. jag och en tjejkompis var lite lätt uttråkade en gång när vi satt hemma och festade lite för oss själva. Det här var när vi precis fyllt arton. Vi gick på krogen där vi låtsades ragga på en äldre man, som bodde på hotellet intill. Han bjöd oss på drinkar och efter ett gäng frågade han om vi ville följa med upp på hans rum. Vi hade varsin stor jävla kökskniv i våra stövelskaft (vad fan vi nu tänkte med från början..) så vi var inte direkt oroliga för att något skulle hända.
    Väl uppe på hans hotellrum så skulle han gå på toa och vi "göra oss lite fina". Vi tömde hans rum på konstiga saker istället, och stack därifrån innan han hann komma ut. Jag minns inte riktigt vad det var mer än tavlor och småskräp. Men nu i efterhand så förstår jag att de där tavlorna nog var väldigt betydelsefulla för honom, eftersom han hade dem i sin resväska. Hoppsan.

    SvaraRadera
  10. Var borta i princip 90% av en kurs jag läste på universitetet i Paris, men hade snälla kompisar som fyllde i mitt namn ändå så gick ut med 3% frånvaro!
    Och i högstadiet på festerna så brukade jag alltid förstöra för den som hade festen om det var någon som jag inte gillade dvs, gömma sprit lite överallt där föräldrar kan hitta, hälla salt i kastruller lägga in frukt i frysen, slänga tandborstar under sängar osv!
    Jävligt omoget och pinsamt nu! Jag förstörde ju bara för mig själv, det fanns ju inte fester att gå på då!

    SvaraRadera
  11. Läste precis om hur du lackade på Calle när han glömde spola toaletten. Herregud, har du aldrig varit på ett utedass? Är väl ett typexempel på en sån där struntsak som man bör släppa.

    Men kul läsning.

    SvaraRadera
  12. Haha, kul läsning!
    jag brukade själv snatta smink. Inget riktigt överdrivet. Tog en rouge här och en foundation där när jag behövde det. Var även på festival år 2008 och lyckades sno på mig piercingsmycken, en tröja, en ful kjol och lite till. Det minnet som jagar mig än idag var att jag på samma festival försökte att sno en till kjol vilket en man från ett annat stånd kom på mig med. Han tog kjolen och bad mig att genast dra därifrån eller annars skulle han berätta det för de som ägde ståndet. Jag sprang därifrån, har nog aldrig skämts så mycket i hela mitt liv. Det återkommer ibland när jag ska sova, känslan, den skammen!

    Snattade även batterier på Claes Ohlsson för typ tre år sedan. Då var det en kille där som jag trodde kollade in mig, bara glodde på mig för att jag var så snygg. Ack så fel jag hade, han följde efter mig när jag tog rulltrappan och tog mig i armen, han var tydligen en civilpolis. Damn.
    Det hela blev ett polisärende, och förresten så öppnade jag bara ett batteripaket och snodde två batterier ur det. Två batterier! Till min mp3.

    SvaraRadera
  13. jag har stulit pengar ur min pojkväns plånbok när han var full o sen har han bara trott att han krökade bort dem. Usch så hemskt.

    SvaraRadera
  14. I kommentaren ovan.. Småsnattat och fuskat har väl alla gjort?

    Nä, faktiskt inte, är jag konstig då? Ljugit har nog hänt, men tro inte att alla tjuvar och fuskar.

    SvaraRadera
  15. För två år sen läste jag en kurs på gymnasiet som man bara hade några lektioner i under hela året. Jag fick g i betyg som läraren bara skrev på min loggbok som alla lämnade in. Men för någon månad sen kom vår klassföreståndare och berättade att rektorn hade slarvat bort dom betygen och att alla var tvugna att vara helt ärliga men att vi nu skulle skriva på ett pappaer och lämna in till henne vad vi hade fått för betyg. Tror alla skrev bättre än vad dom fått i stor sett.

    Men sen berättade vår klassföreståndare att dom hittat betygen i alla fall, så var helt förbered på att det skulle stå g på den kursen nu när jag fick mina betyg över jul.

    Men det där där under stod dedt klart och tydligt vg.

    SvaraRadera