torsdag 24 februari 2011

Hur funkar det?

Jag har funderat över en grej, lite väl mycket kanske för att det ska vara helt sunt. Men inte vågat fråga någon. Det här med toalettläsning. Hur funkar det? Har själv aldrig fått någon riktig fason på det.
Alltså det har hänt att jag gjort det undertiden jag är "aktiv" där inne. Men sen när man är klar, är tanken att man ska sitta kvar då? Otorkad eller torkad?
Det luktar ju illa varför vill man sitta kvar där då? Jag förstår inte. Hur gör männen när dom sitter där inne så länge. Sitter dom och småpluppar? Eller är dom torkade och klara fast sitter kvar i odören med byxorna nere? Spolar man eller inte?
Vad är kutym för detta förfarande? Lär en novis.

18 kommentarer:

  1. Hemligheten är att ta det lugnt från början.
    Helst ska man ju vara lite småhård i magen och ta det jävligt soft med själva krystandet. Då kan man dra ut på bajsandet ganska länge.

    Har man sedan något bra att läsa så är det absolut inget fel att sitta kvar en bra stund efter slutfört uppdrag och småklämma lite, för att se om det finns någon liten rackare där inne som inte kom ut i första vändan.

    SvaraRadera
  2. Kul att du frågar! Jag sitter nämligen på toa just precis nu och läser detta. Älskar att sitta med datorn på toa. Precis som ovan säger ta de lite lungt i början, småpluppa, spola, sen dra. Jag sitter väl här typ en tio minuter. Jag känner själv inte att det luktar äckligt men det gör det säkert.

    Det har gått så långt nu att jag LIDER av att sitta på toa utan att ha nåt att läsa. LIDER!

    SvaraRadera
  3. dagens skratt har ni givit mig nu!!!!!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, har också funderat på hur min man lägger upp det när han är där så länge. Läsa måste man förstås, men bara tills man är klar. Kan bli bara en mening på schampoflaskan ibland:)

    SvaraRadera
  5. Allt beror på vilken kvalité som tidigare sagts. Har man en "teflonare" så är det svårt att hålla rackaren kvar, men har man "sätesbjudning" måste man ta det lugnt (detta liknar faktiskt en ordinär födsel i både smärta och arbete). Man får ibland (i alla fall som man) dra tillbaka och bearbeta; för att få ned omkretsen till hanterbar tjocklek. Har man riktig otur, så bjuder tarmen på avfall med "taggar" (har aldrig förstått vad detta kan vara) och om man då inte är försiktig så kan det sluta smärtsamt. I övrigt tror jag att läsandet (utdraget krystande) är ett alternativ till "stress-skiten" där man helt enkelt släpper det värsta för att sedan återkomma och göra klart vid ett senare tillfälle. Risken med den senare varianten är att det ofta blir lite rester kvar (antingen i baconrosen eller i kallingen)eller att man fyller toan med papper, då det går åt mycket putsande./Lenny

    SvaraRadera
  6. fan vad lustigt.!! Jag sitter Just NU på toaletten och toalettläser!!
    Fast på en helt ny nivå ju! Läser från datan, lite olika bloggar. Sitter med datan i knät, helt perfekt! Samtidigt har jag ju bra musik som gör hela besöket mycket trevligare.

    Din blogg: Mycket trevlig toablogg!!

    SvaraRadera
  7. Hahahaah underbart inlägg, och underbar kommentar av Lenny

    SvaraRadera
  8. Mja, som Ellen skrev där... lite läsning på en shampooflarra eller en tandkrämstub om inte en tidning finns att tillgå (kan allt om hur stor mängd tandkräm man rekommenderas använda samt hur vita o snygga tänderna blir efter regelbunden användning). Det blir som en tvångstanke - att man liksom måste läsa någon mening för å kunna bajsa.
    Jag sitter gärna lite längre på toa, struntar blankt i skitlukten... det får stinka, jag bryr mig inte så mycket. Som småbarnsförälder är toan ens fristad... där får man va för sig själv en stund! //Jess

    SvaraRadera
  9. Jag är skadad - Jag kan inte göra nr 2 utan att ha någon form av lektyr. Precis som någon annan skrev så lider jag av att sitta där och "lämna av" utan något vettigt att läsa. Shampooflaskor, tandkrämstuber och dyl. är liksom en gräns som är passerad för lääääänge sedan. Så - ja jag är jej och har gärna en tidning kvarlämnad inne på toaletten så jag alltid har en back-up vid långdragna episoder då det verkar som om att en veckas avlämning ska ske på ett o samma tillfälle. Men - sådant plockas bort då jag får besök - då jag faktiskt inte direkt är stolt och skyltar med mitt toalettläsande.

    SvaraRadera
  10. Toan är min fristad, den hamnar jag på sent på kvällen, eller mitt på dagen om jag kan smita ifrån 2,5-åringen en stund. Läser ikapp DN, magasin, lättsamma blanka kvinnotidningar, tyngre långa artiklar, deckare. Med eller utan lukt - man kan kissläsa också! Däremot vet jag efter två täta barnafördslar att det inte är så bra som kvinna att sitta där och släppa på för länge, oavsett om det kommer något eller inte. Vi ska ju snarare knipa, klämma till, hålla om bäckenet och det gör man ju inte direkt i den positionen. Men för ordningens skull sitter jag ibland på locket med kläder, nattlinne eller pyjamas också, det går lika bra. Så mellan tolv och ett på natten är min högtidsstund (fastän jag verkligen borde sova, jag blir ju väckt några timmar senare av två yrväder).

    SvaraRadera
  11. Jag tycker det är rätt äckligt med tidningar på toaletten. På vårt jobb (HALLÅ!) hade vi en som läste Di på toaletten och la sen ut den i matsalen igen. Hur jävla äckligt är inte det på en skala?

    All lektyr som läses på toaletten måste slängas direkt. Det är ju så ofräscht. Det måste bli dyrt för dom som sitter och läser på mobilen eller datorn på toaletten, slänga den varje gång menar jag... Eller de kanske smörjer in den i alko-gel efteråt på undersidan, tangenterna och skärmen?

    SvaraRadera
  12. Men du, anonym 19:23, man håller ju liksom inte på med tidningen medan man torkar sig eller efteråt. När man väl läser har man ju rena fingrar - vad trodde du? Slänger du hela din badrumsinredning efter ett toabesök också, för i så fall är allt på toaletten fullt med baciller. Lukten i sig innehåller inte bajs, jag lovar. Och jag kan ge mig den på att du inte spritar ledstången i t-banan eller bussknappen eller rulltrappebandet på HM - de är i influensatider alla gånger värre än en tidning på en toalett. Men visst, börjar man använda Di som dasspapper kanske man inte ska lägga ut den i matsalen igen...
    Tycker
    toamamman 18:55

    SvaraRadera
  13. Var praktikant försvinner i 15 minuter varje dag med tidningen i handen. Han gar alltsa och läser pa toa pa arbetstid. Mycket märkligt.

    SvaraRadera
  14. Förstår inte riktigt vad som är så märkligt med att han går på toa en kvart om dagen, och väl där inne vill ha lite lektyr. Men alla är väl olika.

    SvaraRadera
  15. Till toamamma: Nä jag slänger inte hela toainredningen. Däremot så tvättar jag händerna 3 ggr efteråt, vägrar använda en sån där äcklig handtork (enbart pappershanddukar är fräscht) och öppnar ALDRIG dörren med handen efteråt utan alltid med en pappershandduk. Jag håller aldrig i ledstången utan håller balansen genom att luta mig eller stå stadigt, jag håller aldrig i rulltrappan (fy fan) utan jag springer upp eller håller balansen ändå. Om man ska trycka på bussknappen är det lätt löst genom att använda vanten (som man tvättar ofta) eller knogen istället för fingertoppen (knogen känns som att man kommer mindre kontakt med).

    För mig är det helt oförståeligt hur man kan tycka att det är helt okej att läsa en tidning på toaletten och sen låta sina kollegor hålla i den. Det är bara äckligt, oavsett om det är mindre bakterier på den än på tunnelbanan.

    SvaraRadera
  16. det roliga är ju att det är säkert kollegor med skitigare fingrar som läser tidningen utan att ha varit på toaletten... (eller glömt att tvätta sig) hahahahaha, annars så är plasthandskar ett hett tips, för gud vet vart folk som sorterat posten har varit...

    SvaraRadera
  17. Kanske tycker det är märkligt för att hela han är märklig. Jag skulle iaf inte sätta mig och softa pa toaletten om jag vore praktikant, men det är kanske bara jag. Röker gör han ocksa sa de tär ju inte sa att han inte tar rast.. Har alltsa inget emot toa-läsandet per se, men fattar inte att man gör det pa jobbet..

    SvaraRadera